wtorek, 6 maja 2014

Ptaki po Japońsku

Myśląc o naszych zdjęciach (wierzę, że uda mi się je zaprezentować jutro) i szukając zupełnie czegoś innego, natrafiłam na sztukę z Kraju Kwitnącej Wiśni. 
Nigdy szczegółowo się nią nie zajmowałam, jednak zawsze zadziwia mnie ona zupełnie innym stylem niż rodzima, europejska. 
Wpadły mi w oko ptaki w twórczości Toshi Yoshidy (żył i tworzył w XX w.). 
Zobaczcie, jak różne środki wyrazu od Józefa Chełmońskiego, prezentowanego w temacie ptaków, zastosował japoński malarz:

Toshi Yoshida, Taniec wiecznej miłości
Toshi Yoshida, Puchacz

Toshi Yoshida, Koliber i fuksja

Toshi Yoshida, Kwitnąca wiśnia

Toshi Yoshida, Dwie sowy

Ptaki czterech pór roku:

Toshi Yoshida, Wiosna

Toshi Yoshida, Lato

Toshi Yoshida, Jesień

Toshi Yoshida, Zima



15 komentarzy:

  1. Piękne, ale zapomniał o mojej piątej porze roku:-))))) widocznie w Japonii jej nie ma!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam zielonego pojęcia, czy tam jest przedwiośnie czy go nie ma... ;)

      Usuń
  2. przepiekna jest ta zima.... wszystkie są ładne ... ale zima naj.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że Ci się spodobały - mnie zaciekawiły z podobaniem gorzej ;)

      Usuń
  3. Japońska estetyka jest taka inna. Zdecydowanie bliższy mi Chełmoński.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba zbyt dosłowna. Chełmoński zostawia miejsce na marzenia, rozmyślania, własna interpretację..

      Usuń
    2. Otóż to, Caddi :) Ja również odnajduję się bardziej w naszym rodzimym malarstwie.
      Japończycy mają zupełnie różną kulturę, hierarchię wartości, widać to również w sztuce.

      Usuń
  4. piękne :) puchacz, jak żywy, a najbardziej wdzięczny "taniec wiecznej miłości"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak pisałam do emki - ciekawe prace, dlatego się tutaj znalazły ;) Mnie podoba się z całym przekonaniem tylko właśnie taniec - może dlatego, że jest najbardziej zbliżony do Chełmońskiego ;)))

      Usuń
  5. mnie chyba w całokształcie to malarstwo tutaj przedstawiane zachwyca... i talent ludzi, i sposób postrzegania świata, no w ogóle.... wszystko :)
    po prostu podziwiam.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się z Twoich zachwytów i że mogłam się odrobinkę do nich przyczynić :)

      Usuń
  6. Te tańczące ptaki podobają mi się. Reszta troche jak z książeczki dla dzieci :)))
    Ale i tak nie umiałabym tak narysowac :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również niestety nie potrafię rysować... Ale Ty za to potrafisz artystycznie wyszywać - widziałam Twój "Pocałunek" Klimta - pięknie :)))

      Usuń
  7. Śliczne, ale te pierwsze najbardziej mi się spodobały, takie dostojne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli jednogłośnie wygrały tańczące :)))

      Usuń