czwartek, 8 maja 2014

Zapach

Zastanawiałam się, czy można przedstawić na obrazie coś tak nieuchwytnego jak zapach...

Postanowiłam odnaleźć prace, które subiektywnie oddziałują na mój zmysł zapachu.

Pierwsze pachnące skojarzenie to kwiaty...

John William Waterhouse, Dusza róży

John William Godward, Letnie kwiaty

Konstantin Makowski, Przez otwarte okno

Henri Martin, Chapelle rose

Marc Chagal, Kobieta z bukietem


Frederico Zandomeneghi, Reverie


Raphael Kirchner, Erika


Pachnie też łąka...

Federico Zandomeneghi, Dziewczyna z kwiatami

Ktoś próbował nawet przedstawić zapach wiosny...


Friedel Dzubas, Spring smell
Zapachy nie zawsze są przyjemne...


Jan Miense Molenaar, Zapach

Gustav Klimt, Krowy w oborze

Eugene Boudin, Fish skate and dogfish

Dla "osłodzenia" jeszcze bukiet margerytek

Jaean Francois Millet, Bukiet margerytek
Wygląda na to, że można.

To może i my spróbujemy sfotografować zapach? 
Jest jeszcze bardziej nieuchwytny niż ptak...
Spróbujmy go utrwalić do czwartku 15.05.
Obiecuję, że następny temat będzie stały i stabilny ;)


23 komentarze:

  1. po ostatnim poście Julii poczułam wirtualny zapach cebulki ;)))
    to będzie trudne dla mnie .. jestem taka mało kreatywna :)
    :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzisz - nie musi być trudne - widok cebulki już pobudza zmysł zapachu :)))

      Usuń
    2. Emmko - powiedz swemu dziecku by kroilo cebule a gdy zacznie plakac - pstrykaj zdjecie za zdjeciem - jakies na 100% bedzie satysfakcjonujace

      Usuń
  2. ale te krowy w oborze.... oj, oj... :)
    i pupka niemowlaka.... :-)))))

    kwiaty piękne... podoba mi się 'Dusza róży' oraz 'Reverie' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. obraz krow w oborze rowniez u mnie wywolal odruchowo okrzyk oj oj :)

      Usuń
  3. Super...w pierwszej chwili faktycznie kwiaty przychodzą na myśl ale..."Każdy dzień ma swój aromat" i zapachów wkoło jest wiele ...jak widać zresztą na obrazach...
    Podoba mi sie ten temat, mam nadzieję ze tym razem sie nie spóźnię :):):)
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obraz najbardziej mi bliski to Dziewczyna z kwiatami na łące...:)

      Usuń
    2. pięknie powiedziane "każdy dzień ma swój aromat" - teraz wystarczy umieć go wychwycić... :D

      Usuń
  4. O to ja już mam temat zapachu wyłożony na moim blogu :)))
    niech to będzie boczna salka tej galerii :)))))
    taka przybudówka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj przygotowywałam ten post i pojawił się Twój :))) Bardzo mi się spodobała nasza jednomyślność :)))

      Usuń
  5. Ruda Damo - zaserwowalas wysoki stopien trudnosci - :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj temat trudny, ale zarazem bardzo ciekawy i kreatywny. :) Mam nadzieje, ze cos mi die uda sfotografować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe są skojarzenia obrazu z zapachem. :))
    I dobrze, że kolejnym zadaniem nie będzie zrobienie takiego szala jak na tym pierwszym obrazie ;)))

    Podobają mi się te letnie kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektórzy z nas pewnie podołaliby wyzwaniu z szalem, a tu szczególny ukłon w Twoją stronę :)))

      Usuń
  8. piękne obrazy. najbardziej podoba mi się nr 2 :)
    temat też bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo wrażliwa na zapachy...
    Wczoraj pracowałam na grządkach, a zapach konwalii upajał moje zmysły...

    OdpowiedzUsuń
  10. Patrząc na obraz Waterhouse'a od razu poczułam tę różę, to chyba najlepiej oddany klimat "zapachowy" :) No i jeszcze ten dziecięcy smrodek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia: zwróciłaś uwagę na "dziecięcy smrodek" hehehe
      rozbawiło mnie to przy kawie tak bardzo pozytywnie.
      uściski Seledynowa :)

      Usuń
  11. z tych wszystkich, jak dla mnie najmocniej pachną "letnie kwiaty".
    a dziś świat maluje nam obrazy. wybucha bez.
    dotykają konwalie.
    trawa jest zielona. jak tylko w maju.
    uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Idealny temat na ten majowy czas - zapachów mnóstwo. Ale nie powiem trudny temat do przedstawienia - to będzie wyzwanie :)
    A obrazy cudne :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Poszalałaś ;) Może w końcu tym razem się wyrobię i coś pstryknę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak , te malowidła maja niezaprzeczalny urok.

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie mnie natchnęłaś i mam pomysł na zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń