piątek, 16 maja 2014

Zapach - galeria naszych zdjęć

Uwaga, uwaga...
Wąchamy!

1. Basia, Pachnące radości Basi :)))

2. PrimaVera


3. Ruda Dama, Wąchać każdy może



4. Jagienka, pierwsza czynność pracownika - nalać wody do czajnika... ;-)


5.Cząstka MnieUkryć się w swoim świecie,
                          W świecie rozkoszy dla
                        wszystkich zmysłów






6. emka, Zapach dzieciństwa



7.Dalia, Kojący zapach łąki rozgrzanej pozytywną energią słońca


8. Debora, Kształt


9. Akwamaryna

10. Rumianek, Esencja zapachu skoncentrowana w miododajnych pyłkach



38 komentarzy:

  1. właściwie wszystkie zapachy (oprócz 2 ;) ) przechodziły mi przez myśl! I łąka, i kawa, i leśne trakty i parujące zapachy z gorących kubków... najpiękniej pachnie jedzenie i natura....no może zapach rozbitego jajka może lekko odstawać ;)))
    Ze zdjęcia nr 5 bije wielki spokój - obstawiam tutaj Rumianka jako autora - zobaczymy czy się nie myliłam :)
    Wszystkie zdjęcia świetne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ tu pięknie pachnie!
    Baaardzo sympatycznie.
    Żałuję, że nie udało mi się zrobić tym razem zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja obstawiałam, że Twoje jest siódme :)
      :***

      Usuń
  3. Widząc słodkości sięgam po kawę... to jakieś uzależnienie:-)
    PS.
    Ostatnia fotka z takich, jakie lubię. Powiem więcej: lubię znajdować się w takich miejscach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może znowu jakiś spontaniczny wypad nam się trafi... to wtedy na takie leśne dróżki ;-)

      Usuń
  4. Pachnie lasem i łąką
    do serca wkrada się aromat bzu
    pomieszanego z płomieniem świecy
    mgiełka znad filiżanki
    kryje tajemnicę niepewności
    słodycz sączy się w serce
    wraz z jabłkowym aromatem
    a owady spijają kwiatowe piękno
    nawet rozbite jajko pachnie życiem
    ileż tu radości
    w kilku osobistych wzruszeniach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkie zdjecia na swoj wlasny sposob przekazuja zapach. Mnie najbardziej wciaga para z goracej kawy (jak sie domyslam), a takze zdjęcia zwiazane z dziedzina kulinarna, czyli jablecznik z ciasteczkami, ktore przywoluja wakacje u dziadkow z czasow dzieciństwa ;) Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje zdjęcie to nie kawa - herbata liściasta "Zapach wiosny" - pomyślałam sobie, że pasuje.
      Debora

      Usuń
  6. przepiękne i bardzo wymowne zdjęcia :)
    żałuję, że przegapiłam temat :(
    wszystkie mi się bardzo podobają i pachną z daleka. nr 5 jest ogromnie klimatyczne, a nr 1 bardzo smakowite,

    OdpowiedzUsuń
  7. Te zdjęcia naprawdę pachną! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. pozwolę sobie króciutko odnieść się do niektórych zdjęć...
    jedynka - jak dla mnie mieszanina smaku i zapachu... i osobiście uważam, że kawa w ziarnach (choć podobno mniej pachnie niż świeżo zmielona) bardziej akcentuje zapach... mniej natomiast smak... a o to chodziło przecież :)
    dwójka - brawo za pomysł :))) tylko trzeba trochę to jajko pozostawić... i potem będzie się je omijać na sporą odległość :)
    trójka - niejako dwa elementy związane ze zmysłem węchu: czynność wąchania plus zapach, który łatwo sobie wyobrazić!
    czwórka - wystarczy otworzyć pudełko z ziarnami kawy i wszystko wiadomo...
    piątka - klimat zdjęcia ciepły, choć osobiście poszłabym w kierunku samego bzu... ale wyobraźnia podpowiada, że świeczka też jest aromatyzowana :)
    szóstka - tu także połączenie dwóch zmysłów, jednak potrafię wyobrazić sobie zapach tych ciasteczek rozchodzący się po całym domu :)
    siódemka - a gdyby tak jeszcze tę łąkę skosić... :)
    ósemka - nieprawdopodobne pole dla wyobraźni węchowej... i to wcale nie musi być zapach kawy, prawda?
    dziewiątka - jesień... po prostu tak pachnie jesień (przynajmniej w moim odbiorze) :)
    dziesiątka - zapach taki słodkawy troszkę.... i uwaga na nos! bo zażółcony będzie na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie ósme to herbata liściasta "Zapach wiosny".
      Debora

      Usuń
  9. Jeśli chodzi o zapachy, to jak dla mnie wygrywa kawa:))
    Zdjęcie lasu przepiękne!
    Zabrakło mi jedynie bzów i konwalii, cudnych majowych zapachów i zapachu "po burzy";)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez jest - piąteczka :)

      Usuń
    2. a mnie jeszcze 'chodziła po głowie' półka w perfumerii... jednak nie zdobyłam się na odwagę wskoczyć do sklepu z aparatem w ręku ;)

      Usuń
    3. perfumy :) mnie również, ale ostatecznie pozostałam przy pomyśle pierwotnym ;)
      ale nie myślałam o perfumerii - i w ogóle się zastanawiam, czy można tak zrobić zdjęcie w sklepie...?

      Usuń
    4. chyba się domyślam, które jest Twoje ;)

      w sklepie... chyba można :)
      mnie ta perfumeria skojarzyła się z taką mieszaniną - zbiorowiskiem różnych zapachów... z samą ich esencją... nie trzeba aż tak bardzo poruszać wyobraźni, bo od razu wiadomo, że chodzi o aromaty...

      Usuń
    5. aha... i jeszcze miałam pomysł na domestos... ale zabrakło mi wizji twórczej, jak ten 'model' ustawić ;)

      Usuń
    6. ło mama ;) domestos - w życiu nie pomyślałabym o nim... :) może dobrze, że Ci się nie udało ;p

      Usuń
    7. na samą nazwę się ten 'aromat' czuje, prawda? :P

      Usuń
    8. Domestos, bardzo interesujące bo ja właściwie lubię ten zapach, więc w tych miłych dla powonienia by był. I jeszcze ser, czym bardziej "pachnie" tym lepszy:))
      5. tak myślałam ,że to bez ale później obstawiłam jakąś odmianę hiacynta:)

      Usuń
    9. Domestos jest bardzo przydatny w... rękodziele. Moje dziecię jedno wykorzystuje... w produkcji unikalnych T-shirtów.

      Usuń
    10. Jagienko, i zgadłaś które jest moje? :)
      Ostatnio idę w stronę natury ;) I mam dużo frajdy w fotografowaniu ptaków, pszczółek i biedronek :DDD

      Usuń
    11. Niestety... nie zgadłam :/
      obstawiałam dwójkę (za pomysł)!
      ale zgadłam dwa: jedynkę i piątkę :))))

      Usuń
  10. Wszystkie zapachy są wymowne...zapachniało dziś na całego - przeważają te "ładniejsze" :)
    Bardzo fajne pomysły - zapachniało domem i słodkościami , kawą i tajemniczym aromatem ( ja sobie wyobrażam herbatę jaśminową ) i mocne uderzenie w postaci jajuszka ..;)
    I przyroda w pełnej zapachowej krasie i nawet stworzenia latające zapach złapał w swe sidła :) Las, łąka, bez i jej wysokość esencja - istota zapachu " Ukryć się w swoim świecie,
    W świecie rozkoszy dla wszystkich zmysłów" pięknie powiedziane :) choć w tym wypadku jajeczko choć robi wrażenie i powala zapewne swym aromatem ( pomysł super ) - osobiście pozwolę sobie nie zaliczyć do tych zapachowych rozkoszy ...może ktos inny się skusi ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie najbardziej przemawia zapach lasu nr.9 oraz "rozkosz dla zmysłów" fotka nr.5 - oba sa bardzo klimatyczne emanują spokojem , kojarzą mi się z wyciszeniem , spokojem, refleksją...

      Usuń
  11. Witam wszystkich!
    To mój debiut internetowy - nie prowadzę bloga. Pozwoliłam sobie tym razem wysłać zdjęcie. Może zrobię to kiedyś jeszcze...
    Bardzo podoba mi się galeria zapachów.
    Każde zdjęcie przywołuje inny rodzaj zapachu - dobre pomysły i różnorodne.

    Szczególnie podobają mi się zdjęcia 4,7,9 i 10.

    Pozdrawiam Uczestników i do następnego zdjęcia.

    Debora

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze zachęcam do dalszego udziału w zabawie. Dużo z niej radości można zaczerpnąć.
      I witamy w gronie Uczestników :-)
      Jagienka - też bez bloga

      Usuń
    2. emka z blogiem ale też wita serdecznie :)

      Usuń
    3. Dziękuję za tak miłe przywitanie!
      Debora

      Usuń
  12. Pięknie przedstawione zapachy :)
    Zapach łąki jest cudowny , szczególnie jak można się na niej położyć :)
    Zapach dzieciństwa i pieczonych ciast przez babcię
    Zapach kwitnących drzew - uwielbiam
    Zapach kawy lubię - niestety nie mogę pić..
    Zapach jajka - ciekawa interpretacja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie ciekawym doświadczeniem jest zestawienie zdjęć z ich autorami, bo ja autorów znam od początku, a Wy poznacie jutro - zdjęcie 1 i 5 tak bardzo pasują do swoich Autorek, że nie mogłam wprost uwierzyć własnym oczom :)
    Zdjęcie 2 - zawsze się znajdzie taka idąca pod prąd perełka :)))
    Podobają mi się zdjęcia natury, kwiaty, kawa, dymek :)
    Zapach ciasta i ciasteczek uwielbiam czuć w domu :)

    Wygląda więc na to, że z tematem "Zapach" sobie poradziliśmy :D
    Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjecie rewelacja! Jak pachna, a przy niektorych to slinotok nawet...
    Zagapilam sie tym razem...
    A myslalam o winie albo perfumie :)
    Nic to:)
    Gratulacje doa Wszystkich! Przepiekne zapachy!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uczciwie powiem, na które zdjęcia zareagował mój zmysł powonienia:
    1. na ciacho basi...
    2. jajko PrimaVery...
    5. bez Cząstki Mnie
    7. łąka Dali
    8. kawa Debory
    9. las :) mój las :)
    Wszystkie pachną, ale te po prostu poczułam.
    Super zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie galerie są bardzo ciekawe. Mogę oglądać tego typu zdjęcia godzinami :)
    _____
    prezent dla gołębiarza

    OdpowiedzUsuń