piątek, 25 kwietnia 2014

Drzewo - galeria naszych zdjęć

Zapraszam do wpatrzenia się w nasze prace.

Numery zdjęć i ewentualne tytuły/konteksty są umiejscowione pod zdjęciami.

1. Caddi Fredson, Duchy drzew


2. Basia z 5 Pór Roku, Skarby, które kryję w swoim wnętrzu, tajemnice wichrom znane, poorały moją skórę ciężarem bólu...


3. Cząstka Mnie, Rośnie tam, gdzie nie powinno, na przekór wszystkim, silne, Żyje


4. Jagienka, Boleść drzewa


5. emka


6. Kasia z Nie becz tylko UFAJ


7.  Rumianek, Jabłoń - drzewo wspomnień


8.Agaja, Koronka


9.  PrimaVera, Hern


10.  Ruda Dama, Między ziemią a niebem


Trochę spóźnione, ale z przyjemnością witane:

11. Ameryka, Moja prywatna nowojorska Nazca


Serdecznie dziękuję za udział oraz bardzo jestem ciekawa naszych wrażeń... :)

Dodałam Autorów do zdjęć :)

26 komentarzy:

  1. W katedrze ormiańskiej we Lwowie jest taki dość niesamowity freks, na kórym umarli niosą trumnę wraz z żywymi. http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Armenian_church_Lviv_03.jpg Przypomniał mi się gdy popatrzyłam na to pierwsze zdjęcie. Bardzo ciekawy efekt.
    Za mną "chodzi" jeszcze jedno drzewo z Bieszczad, wieeelka lipa stojąca kiedyś pośrodku tętniącej zyciem wsi - Beniowej...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze zdjęcie przebija resztę zdjęć :) Jest fantastyczne, dostojne i takie barwne. Bije z niego pozytywna energia, a zarazem wielka tajemnica :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a mnie się najbardziej podoba jabłoń :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze zdjęcie ma w sobie magię, ale generalnie każde ujmuje temat oryginalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zaszczycona goszcząc Was w Rudych Progach :)
    Otrzymując Wasze zdjęcia, a teraz oglądając je w zestawieniu, zaskakuje mnie ich różnorodność, wielość spojrzenia. Pozwolę sobie opisać kilka subiektywnych wrażeń, które budzą poszczególne zdjęcia. Może po kolei:

    Zdjęcie 1 - niezwykłe, tajemnicze, tytuł pasuje jak ulał :)
    Zdjęcia 2 i 4 - czyli zdjęcia zbolałych drzew. Zdjęcie nr 2 - zauważony detal jakże poetycko odczytany, zdjęcie nr 4 - boleść drzewa prawie i mnie dotyka przez wystawione w moją stronę drzazgi (hmmm...tak to chyba mogę nazwać;)
    Zdjęcie nr 3 - bliska mi interpretacja, sama kiedyś wspominałam o sile drzewa (sosny) na podstawie obrazu Turnera, a Jagienka przysłała mi odpowiednią legendę :)
    Zdjęcie 5 - Autor ubrał w słowa i obraz moje obserwacje tegoroczne, właśnie tej wiosny zauważyłam w jak różnym tempie budzą się drzewa... konkluzja towarzysząca temu zdjęciu jest poruszająca i prawdziwa
    Zdjęcie 6 - pomysłowe, zabawne podejście do tematu i bardzo sympatyczny kadr :)
    Zdjęcie 7 - uwielbiam kwitnący sad i bardzo podobają mi się tego typu zdjęcia - ostry detal i magiczne migotanie w tle
    Zdjęcie 8 - wciąż noszę w pamięci zmarznięte konary unoszone do nieba, fascynują mnie one w zimie, choć z koronką nigdy mi się nie kojarzyły... :)
    Zdjęcie 9 - poczucie humoru i siła skojarzenia - przeniosły mnie na spotkanie z Robin Hoodem, w kiedyś fascynujące mnie czasy :)
    Zdjęcie 10 - grafika w niepogodę

    To chyba znaczy, jak mówił Kubuś Puchatek, że podoba mi się nasza galeria :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uzupełnię...
      Zdjęcie 11 - podziwiam wyczulony wzrok i spostrzegawczość, bo efekt cienia i drzewa wart był uwiecznienia :) ja się bardzo powoli tego uczę... :)

      Usuń
  6. Pierwsze zdjęcie, świetnie wyszło :) ja osobiście wycięłabym z kadru słońce - niesamowity klimat :)
    Zdjęcie 4 - ta boleść drzewa jest bardzo odczuwalna ..
    Zdjęcie 10 bardzo mi się podoba - takie graficzne. Dwa przenikające się światy . Super :)

    Jeszcze raz dziękuję Ruda Damo za możliwość popatrzenia na temat z różnych perspektyw :))

    OdpowiedzUsuń
  7. zdjęcie 10 jest wyjątkowe .. wyszła z tego właśnie raczej grafika i mało w nim tematu drzewa, ale jest po prostu piękne.
    podoba mi się również zdjęcie 6 - te patrzące na mnie sowy, mówią mi o tym ile drzew żyje wokół nas we wszystkich przedmiotach z nich wytworzonych... :)
    Podobają mi się również zdjęcia skojarzeniowe .. czyli hern (9) i koronka (8)
    w ogóle podobają mi się te zdjęcia :)
    każde jest inne ... każde z innej perspektywy... super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. duchy drzew - bardzo mi bliskie. takie wręcz "moje", że chciałoby się złapać.
    koronka - chciałoby się krzyknąć.
    między ziemią a niebem - szept.

    przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  9. zdjęcie nr 1 - myślałam i myślałam, jak udało się 'wywołać' te duchy i chyba wiem :-) podoba mi się efekt cienia tak ukazany
    zdjęcie nr 2, 4 - oddają świetnie nastrój smutku, cierpienia, doświadczeń, które niesie codzienne życie
    zdjęcie nr 3 - zastanawia mnie, w jakim miejscu rośnie to drzewo? jakie warunki przezwycięża?
    zdjęcie nr 5 - podoba mi się ta 'para drzew' na wysepce....
    zdjęcie nr 6 - myślałam nad interpretacją 'drzewo w praktyce', ale nie bardzo potrafiłam znaleźć właściwy 'model' do zdjęcia, a tu proszę - ktoś pomyślał w zbliżony sposób :)
    zdjęcie nr 7 - poczułam zapach tej jabłoni... zapach wspomnień
    zdjęcie nr 8 - mniej mi się ta fotografia kojarzy z koronką, bardziej... ujmuje mnie ta droga z drzew... zapraszająca, drzewa jak jej gospodarze rozwierają ramiona nad wędrowcem
    zdjęcie nr 9 - no.... musiałam dobrze pomyśleć :) wygląda mi to drzewo na niezły 'cud natury' :-) myślę, że niełatwo taki wynaleźć, trzeba mieć bardzo wyczulony wzrok...
    zdjęcie nr 10 - coś jakby dwa światy: śmierć i życie, zimno i ciepło, wpisuje mi się to zdjęcie w klimat trwającego wciąż czasu wielkanocnego.... zwycięstwa życia nad śmiercią, mrozem, zimnem, smutkiem

    no to: dziękuję za cierpliwość ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja pozwolę sobie napisać, że cieszę się, iż dzięki dobremu duszkowi znalazłem link to bloga Mocno Rudej. Każde ze zdjęć niesie w sobie jakieś emocje, które poruszyły najpierw Autorów. To oni zdecydowali, że ten, a nie inny kadr ich poruszył i najbardziej ilustruje temat. Może Gospodyni Miejsca zwróciłaby się do PT Autorów, by dopisali krótka narrację do przesłanych kadrów:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się cieszę, że dobry duszek Cię tu zaprosił.

      Wydaje mi się, że Autorzy na swoich blogach odniosą się do własnych zdjęć - tak było w przypadku zafotografowanych i o kulisach większości zdjęć można było przeczytać, oczywiście to nie jest żaden wymóg.

      Jeśli ktoś chciałby to uczynić tutaj - zapraszam :)

      Usuń
    2. Nie będę pisać nowego postu na temat mojego zdjęcia, dlatego opowiem o nim tutaj :)

      W czasie deszczu odkryłam (tak odkryłam, choć już nie taka młoda jestem), że pięknie wyglądają drzewa w kałużach, szczęśliwie padało też na dzień następny, więc na moje typowe dzienne drogi zabrałam ze sobą aparat. Nigdy nie robiłam zdjęcia kałuży, bo ja dotąd najwięcej robiłam zdjęć okolicznościowo-pamiątkowych. Co się ludzie na mnie napatrzeli ze zdziwieniem głównie ;)
      Ogólnie zdjęcia kałuż wyszły takie sobie, ale to jedno mnie zachwyciło i wygrało z przygotowanym wcześniej i wytypowanym zdjęciem drzewa "z krwi i kości" ;)

      Usuń
    3. kałuża??? :-) a ja myślałam, że to zdjęcie drzewa zrobione przez zmrożoną szybę, np. w dachu domu....

      Usuń
    4. ideał sięgnął... kałuży...;)

      Usuń
  11. Każde z tych zdjęć do mnie przemawia, jak tylko potrafią przemawiać drzewa. Jest w tej galerii wszystko; i drzewo kwitnące i osnute mgłą, niesamowite cienie i duchy (choć wcale nie straszne) i sówki, które kojarzą mi się z prezentem od bliskiej osoby, drzewa zbolałe i te uwięzione na wyspie. Ja wybrałam sobie dwa: drzewo z jemiołą- krajobraz za którym tęsknię oraz między ziemią i niebem, drzewo wodą malowane.
    A wszystkie przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  12. to co jest na moich połączonych dwóch zdjęciach to widok z mojego kuchennego okna. Zaintrygowało mnie to, że jedne drzewa są już rozkwitnięte i zielone a inne potrzebują jeszcze trochę czasu... jak w życiu ... jak śpiewa mój ukochany K. Myszkowski "wszystko ma swoje miejsce i czas, i rolę do spełniania" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. emko, ależ masz piękny widok z kuchennego okna :))) To jest jakiś park? czy las? :)

      mój jest tutaj: http://mocnoruda.blogspot.com/2014/01/miasto-wedug-rudej-damy.html

      Usuń
    2. to staw... a za nim las ... ale przed nimi jeszcze podwórko sąsiada ... więc sporo się dzieje za moim kuchennym oknem :)

      Usuń
  13. Powiem tak: każde zdjęcie wnosi w tę galerię coś niepowtarzalnego. Nie można ich porównywać, bo jedne z nich są graficznie przetwarzane, inne prosto z aparatu- surowe.Mam całą masę zdjęć drzew i w zależności od nastroju, wybrałabym inne. Takie zabawy są świetne bo pokazują nasze podejście do tematu- jakże różnorodne! Ja zwróciłam uwagę na " boleść drzewa", treść tego zdjęcia niesie duży potencjał, to nie jest zwykłe drzewo- to jego dramat, a takich dramatów jest wiele...
    Dziękuję Ci Ruda za Twój pomysł, super sprawa, już myślę o kolejnej edycji. Pozdrawiam wszystkich, którzy kochają drzewa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że Ci się podoba nasza galeria i pomysł.
      Już czekam na Twojego ptaka :) Dla mnie to trudny temat...

      Usuń
    2. cóż kryć... 'boleść drzewa' w sam raz oddawała nastrój autorki zdjęcia....

      Usuń
  14. Przepiękne zdjęcia. Gratulacje dl a(wszystkich!) autorów:-). 1, 6, 9, i 10 - to moi faworyci.

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę piekne zdjęcia, podziwiam. Jednak najbardziej przemawia do mnie nr 1 "Duchy drzew" Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ruda Damo - wszystkie zdjecia sa piekne i nad kazdym zatrzymalam sie by dokladnie je ogladnac- przyznam jednak szczerze , ze nad Twoim zatrzymalam sie najdluzej- moze dlatego ze bardzo lubie zime :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ps- z uwagi na urlop nie udalo mi sie wczesniej podzielic wrazeniami

      Usuń