niedziela, 27 kwietnia 2014

Ptak

Mam wrażenie, że zaniedbuję malarstwo naszych Rodaków. Czuję, że powinnam to zmienić, dlatego dziś zaproszę do obejrzenia wybranych, według ptasiego klucza, prac Józefa Chełmońskiego. 
Dlaczego on? Bo namalował mój ulubiony ptasi obraz:

Józef Chełmoński, Odlot żurawi


I chyba w ogóle lubił ptaki. Często były głównym motywem jego obrazów...

Józef Chełmoński,  Kurka wodna

Józef Chełmoński,  Dropie

Józef Chełmoński,  Czajki

Józef Chełmoński, Czapla bąk

Józef Chełmoński,  Koncert żab

Józef Chełmoński, Jastrząb. Pogoda

Józef Chełmoński,  Świt. Królestwo ptaków
Józef Chełmoński,  Sójka

Józef Chełmoński,  Powitanie słońca. Żurawie

Józef Chełmoński,  Żurawie o poranku

...albo stanowiły swoisty dodatek wieńczący dzieło...

Józef Chełmoński, Jezioro o zmierzchu
Józef Chełmoński,  Kaczki nad wodą

Józef Chełmoński,  Wiosna. Potok
Józef Chełmoński, Zachód słońca - jezioro Świteź

Józef Chełmoński, Orka

To oczywiście nie wszystkie "ptasie" obrazy Chełmońskiego.


"Ptak" to jeden z tematów do naszej zabawy fotograficznej, które zostały przez Was zaproponowane.
Mnie osobiście nigdy nie udało się zrobić dobrego zdjęcia ptakom. Wszystko przede mną...
Mam nadzieję, że Wam uda się złapać ptaka w kadr, może będzie na to trochę więcej czasu, bo przed nami majówka, więc na zdjęcia czekam do wtorku 6.05. - mam nadzieję, że do tego czasu zdążymy... :)

Pojawiła się zakładka odnośnie foto-Zabawy. Tam jest znany już Wam "regulamin" ;) oraz aktualny temat, termin wysyłania zdjęć i odnośniki do poprzednich tematów.


40 komentarzy:

  1. Jak dobrze, że zajrzałam jeszcze na chwilę... :-) No to będę biegać od jutra za ptaszynami... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. To prawda, bardzo trudno jest zrobić dobre ptasie zdjęcie... A na żurawie nie mam chwilowo szans...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj trudno... nie raz już próbowałam i nic... ale od czego są wyzwania ;)

      Usuń
  3. Bardzo podobaja mi sie te dzisiejsze obrazy.
    I to nie dlatego, ze z ptakami.
    Znakomita wiekszosc jest z.... Woda, a wode lubie bardzo:)

    Powodzenia w polowaniu na ptaki;))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne te obrazy.Aż można się rozmarzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. swojego czasu miałam "zajawkę" na Chełmońskiego (i Malczewskiego).
    to były czasy.
    a później zrobiliśmy wystawę (z ludźmi z arT Fabryki - dawno dawno temu). Oni wystawiali obrazy - ja "bawiłam się" w pisanie wiersza do każdego z nich.
    miło to wspominam. cholera, czy ja zawsze muszę się u Ciebie rozpisać? ;)
    nie moja wina, że przybiega mi na palce tyle skojarzeń. heh

    OdpowiedzUsuń
  6. ps jak będziesz przywoływać obrazami takie "ciągi skojarzeń" to będę tu opowiadania pisać ;)
    pozdrawiam Cię Ruda. mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pisz, pisz ja lubię, jak piszesz i wierszem i prozą, chaotycznie lub mniej ;)
      może się mało odzywam, bo z moim wypowiadaniem się różnie bywa, ale czytam i oglądam :)))

      Usuń
    2. ostatnio chyba tak przez wiosnę (i ptaki;)) więcej wypływa słów. snów. ze mnie.
      są jak deszcz. kwietniowy.
      jak mlecze. które obezwładniają trawniki.
      ps cieszę się. że czytasz. że oglądasz :) u-ścisk.

      Usuń
  7. Drzewo to było łatwe, ale z ptakami to trzeba troszke się wysilić. Dobrze, że mamy więcej czasu:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty to akurat masz ptaki pod ręką (pardon, pod obiektywem) i to nawet niezbyt ruchliwe :))) Czekam na najurokliwsze zdjęcie Jurka :)))

      Usuń
    2. dokładnie :))) o tym samym pomyślałam :)

      Usuń
    3. miałam dokładnie te same myśli... że z Ciebie, Krzysiu, niezły szczęściarz w tym temacie :)

      Usuń
    4. Ja o tym samym, również pomyślałam :) Z Nas wszystkich Caddi ma najlepszą sytuację :)

      Usuń
    5. Tak, Cadii ze swoim Jurkiem ma zdecydowanie wróbla w garści ;))

      Usuń
  8. Klimatyczne obrazy. Takie do rozmarzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli się z Iną razem rozmarzacie :)))

      Usuń
    2. Ja dołączam do tej rozmarzonej grupy , bo powiedz Ruda Damo jak tu sie nie rozmarzyć przy takich obrazach ? Śpiew ptaków przynosi ukojenie, obserwowanie ich przywołuje potrzebę wolności - wznoszą się ku niebu nieograniczone i swobodne w swym locie ...są inspiracją ...

      Usuń
    3. roz-marzę się z Wami.

      Usuń
  9. No to niezłe wyzwanie :) Ptaki pięknie śpiewają , tylko je teraz wypatrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Temat dość ciekawy. Dla mnie osobiście ptak jest uosobieniem wolności, bez ograniczeń, czystą rozkoszą... Temat związany z ptaszkami kilka razy opisałam u siebie na blogu, przez to pojawiają mi się schody, bo nie chciałabym przesłać zdjęcia, które już opublikowałam, dlatego mam nadzieję, że jakiegoś ptaka upoluje (oczywiście przez obiektyw aparatu).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam Twoje ptaki i nawet myślałam sobie, że dobrze Ci, bo na pewno masz ptasie zdjęcia, przecież kilka widziałam ;)))

      Usuń
    2. Zdjęcia ptaków mam sporo, ale większość jest już na blogu, a chciałabym jakimś zdjęciem zaskoczyć, powiać nowością... Jest sporo czasu, więc na tą chwilę nie panikuję.. :)

      Usuń
  11. Wspaniały przegląd ptasich obrazów, najpiękniejsze są te z żurawiami, to wspaniałe ptaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie nie udało się ich oglądać w naturalnym środowisku...

      Usuń
  12. Absolutnie przepiękne obrazy !!! Zakochałam się w tych dziełach. Dziękuję, że mogłam je zobaczyć, bo kiedyś widziałam tylko kilka z nich a ta galeria jest bardzo imponująca. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że spodobały Ci się ptasie propozycje, w takim zestawieniu nie znajdziemy ich w żadnej galerii - tylko u mnie ;)))

      Usuń
  13. obrazy są przepiękne, to moje klimaty :) a temat też trafiony, chętnie się przyłączę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. jak zwykle piękne chwile u Ciebie Ruda Damo :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba się przyłączyłam, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam czytać na temat ptaków. Jestem hodowcą gołębi i mogę o ptakach czytać godzinami :)
    ____
    prezent dla gołębiarza

    OdpowiedzUsuń