środa, 9 kwietnia 2014

Drzewo

Drzewa kocham od zawsze.

Joaquin Sorolla, Krajobraz San Sebastian


Wielokrotnie wtulałam się w ich pnie, zachwycałam liśćmi, wyczuwałam pod palcami chropowatość kory. Czuję, że swą milczącą obecnością towarzyszą naszym dolom i niedolom.

Cornelis Vreedenburgh, Chłop w zacumowanej barce

Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że drzewa czują, myślą, wiele wiedzą, bo wiele widziały, wiele przetrwały.
Podoba mi się Żydowski zwyczaj sadzenia drzewa każdemu urodzonemu w rodzinie dziecku.

Chciałabym zaprosić Was do wpatrzenia się w obrazy poświęcone drzewom.

Niektóre drzewa zachwycają potęgą

Guy Rose, Monterey cypress


inne kruchością

Mikhail Nesterov, Kwitnące drzewo

niektóre mają igły
Mikhail Nesterov, Jodła

inne niezwykłe gałęzie

Lucian Freud, Akacja

Rosną w różnych miejscach...

nad wodą

Jamie Wyeth, Brandywine spider

nad przepaścią
John Singer Sargent, A landscape study at San Vigilio Lake of Garda

na górze
Robert Julian Onderdonk, Wiosenny poranek

w alei
Gustave Loiseau, Aleja topoli
Są takie, które wiele przeszły

Lev Lagorio, Stare drzewo


Żeby opowiedzieć o drzewie czasem wystarczy detal...

gałązka

Andrew Wyeth, Długie konary
pień

Ivan Shishkin, Kora na suchym pniu

liść

Max Ernst, Leaf customs

Szczególną miłością darzę brzozy

Ferdinand Hodler, Trzy brzozy przy jeziorze Brienz k Bödeli


Wyjątkowy urok mają minimalistyczne obrazy drzew

Aleksey Savrasov, Zachód słońca
Egon Schiele, Jesienne drzewa


oraz drzewa charakterystyczne dla swoich twórców

Gustaw Klimt, Jabłoń

Vincent van Gogh, Wierzby i zachodzące słońce

Zdzisław Beksiński, Bez tytułu

Frantisek Kupka, Drzewo
Dużo tego, a mnie nadal czegoś brakuje... Brakuje naszych fotografii, jeśli komuś ich również brakuje, to może zainteresuje go moja propozycja, którą opiszę w najbliższym czasie...


23 komentarze:

  1. piękne wybrałaś obrazy .... szczególnie Jabłoń Klimta do mnie przemawia ... piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam Klimta, w tym zestawieniu jednak każdy obraz mnie zachwyca :)

      Usuń
  2. Savrasow..

    A ja przed chwilą jechałam aleją kwitnących klonów... Takich smukłych w pokroju - coś przepięknego... Nawet po ciemku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brakuje fotografii, brakuje :) Medalistko :))

      Usuń
    2. Cudna droga :)

      To może nadrobimy braki?

      Usuń
  3. ale Liść Maxa Ernsta mnie zaskoczył
    a do Jabłoni Klimta się uśmiechnęłam - lubię :)

    piękne obrazy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię czytać o odczuciach na widok obrazu/fotografii. Dziękuję, że się ze mną nimi podzieliłaś :)

      Usuń
  4. Beksiński naj naj naj!
    Drzewa kocham, chyba od zawsze. Odpoczywam tylko w lesie. Mam nawet jedno "swoje", zawsze, gdy je odwiedzam to chłonę jego energię i chcę jej nałapać na zapas, to naprawdę niezwykłe, może śmieszne, ale działa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Cię rozumiem, Kasiu, i dla mnie to zupełnie nie jest śmieszne :)

      Usuń
  5. Świetny post! Zdjęcia są też doskonałymi modelami do fotografowania. Są cierpliwe, piekne i codziennie inne... Uwielbiam je fotografować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne obrazy. Drzewa kocham, i zawsze kraja mi się serce kiedy znikają z krajobrazu. Ostatnio sporo jeżdżę po Podlasiu, dużo.....za dużo....świeżych pni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się kraje serce, szczególnie, że większość sąsiadów wycięła drzewa liściaste i owocowe i posadziła tuje i choinki...

      Usuń
  7. Drzewa sa niezwykle energetyczne - słyszałam nawet o terapii z drzewami - na pewno są nośnikami dobrej energii i wpływają bardzo korzystnie na ludzi .
    Juz jako dziecko bardzo lubiłam przeglądać albumy o sztuce, jednym z ulubionych był z obrazami Szyszkina - jego obrazy były wręcz dla mnie hipnotyzujące - specjalizował się właśnie w perfekcyjnym malowaniu lasów - rewelacja ;)
    Dzis też wybrałaś pięknie , kazdy w swoim stylu i z różnej perspektywy, ja uwielbiam brzozy wiec do mnie najbardziej przemawia właśnie ten obraz ...no i Beksiński :)
    ps. zdradź nam swój foto pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ się z siebie uśmiałam, bo miałam wybrane obrazy z lasem, nawet właśnie Szyszkina, i gdzieś w trakcie wstawiania ich i tworzenia postu pominęłam las, a tam przecież tyle drzew ;))))

      Usuń
  8. Po prostu cudowne te drzewa.... wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak najbardziej drzewa są świetnym tematem:)

    OdpowiedzUsuń
  10. magia drzew.
    czasem wydaje mi się, że słyszę.

    serdeczności
    i listów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie również... :)

      listy mnie zasypały ;) ostatnimi czasy :)

      Usuń
  11. Drzewa mają w sobie coś magicznego... Przyciągają ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Te obrazy- miód na moje serce!

    OdpowiedzUsuń