wtorek, 1 kwietnia 2014

Smaczne obrazy

W zafotografowanych, choć już machałam na pożegnanie, pojawił się jeszcze jeden temat - smaczne zdjęcia na podstawie zdjęć Carla Warnera.

Obrazy z wykorzystaniem jedzenia do układania nietypowej martwej natury, która ma przedstawić sobą coś jeszcze, istnieją już od dawna. Swoistym mistrzem był żyjący w XVI w. Giuseppe Arcimboldo, który miał swój własny styl przedstawiania świata:

Giuseppe Arcimboldo, Ogrodnik

Giuseppe Arcimboldo, Lato
Giuseppe Arcimboldo, Jesień
Giuseppe Arcimboldo, Siedząca postać lata


Malował nawet portrety na zamówienie:

 Giuseppe Arcimboldo, Vertumnus (Emperor Rudolph II)


Inni twórcy również próbowali swoich sił ze specyficznym wykorzystaniem warzyw:

Fernando Botero, Kuchenny stół

Remedios Varo, Amoebiasis or vegetables

Jacek Yerka, Apple mania

Nie pozostało mi nic innego, jak tylko zrobić smaczne zdjęcie... ;)



13 komentarzy:

  1. Ujmujące te obrazy, aż sama ślinka cieknie :) Nie mogę już się doczekać Waszych interpretacji :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, kiedyś dawno urzekły mnie obrazy Giuseppe Arcimboldo i tak pozostało mi do dziś, mogę na nie patrzeć całymi godzinami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo jestem ciekawa interpretacji :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcie kiepsko mi idzie... warzywa wychodzą jak... warzywa ;)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Arcimboldo trochę przerażajacy...
    Tobie na pewno wyjdzie świetnie ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. niesamowite te obrazy :)
    dzięki Tobie poznaję piękno w szerszym zakresie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo kreatywne podejście do tematu ...i duża dawka wyobraźni ...

    Życzę natchnienia i fantazyjnej weny ...jedno jest pewne - wyjdzie smakowicie :)

    ps. załączam link do fotki która urzekła mnie swoją prostotą , pomysłowością i pozytywną energią :)
    http://carving-art.flog.pl/wpis/2729535/carvingart-fantazyjne-dekoracje-z-owocow-i-warzyw

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne są te delfiny :) Zawsze podziwiałam ludzi, którzy tak potrafią stroić potrawy, stoły :) Super!

      Usuń
  8. Pokazałaś obrazy, których nie znałam- bardzo specyficzne!
    Artyści czasami muszą szokować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne są te obrazy!

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. 1/10 tak samo jak mona liza obrazy wygląda jak by były robiony na kolanie w piwnicy

    OdpowiedzUsuń