środa, 19 marca 2014

Oblicza piękna

Czytając temat...

Zinterpretuj fotograficznie myśl Cypriana Norwida: 
"Bo nie jest światło, by pod korcem stało,
Ani sól ziemi do przypraw kuchennych,
Bo piękno na to jest, by zachwycało...."


...myślę o pięknie. Pięknie, które trudno zdefiniować, bo każdy z nas obdarzony jest inną wrażliwością, gustem, inne wrażenia artystyczne uważa za przyjemne, co innego zapiera mu dech w piersiach... Niektóre z poniższych haseł wielu przyjmie za swoje, ale zapewne inne oblicze tego samego aspektu uzna za najpiękniejsze.


Piękno według Rudej Damy przynosi w darze każdy wschód słońca...


Jan Sluyters, Morning glory
zachód słońca...

Albert Bierstadt, Indian rider at sunset
mgła...

Ivan Aivazovsky, Ayu Dag on a foggy day

droga otoczona drzewami z konarami wznoszącymi się ku niebu...

John Atkinson Grimshaw, Golden eve
tęcza...

Joaquin Sorolla, Tęcza

góry i lasy...


Ivan Shishkin, Forest from the mountain

morze i chmury...

Ivan Aivazovsky, Chmury nad spokojnym morzem

dzieci...


MaryCassatt, Dziecko pijące mleko

osoby o wyrazistej urodzie...

John William Godward, Sprzedawczyni kwiatów


polne kwiaty...
John Constable, Kwiaty w szklanym wazonie
 zwierzaki...

Edwin Henry Landseer, Dignity and Impudence

buty...


Yiannis Moralis, Martwa natura z butami

A ilu ilustracji piękna nie przedstawiłam w tym zestawieniu...



26 komentarzy:

  1. Piękne obrazy dziś wybrałaś....same cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgodnie z życzeniem naszej eNNki - piękno ma zachwycać :)

      Usuń
  2. Padłam jak zobaczyłam buty ;)

    Piękno to pojęcie trudne do uchwycenia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wymiękam wcześniej - przy tym chłopczyku z mlekiem ;)

      Usuń
  3. O, tak...buty na obcasie, które kupuje się bo takie piękne a nigdy się ich nie założy. Mam niezłą kolekcję :)
    A mnie rozbroiły pieski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłaś może ich imiona - specjalnie nie tłumaczyłam, bo do tych piesków w ogóle mi nie pasują... ;)

      Usuń
    2. Dopiero teraz. Te imiona wszystko psują :(

      Usuń
  4. piękne jest Twoje piękno Ruda Damo :)
    mnie zas najbardziej inspiruje tęcza :)
    pozdrawiam życzac pięknego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ile osób tyle zachwytów - każdy wspomina o innym obrazie - chce mi się napisać "a nie mówiłam" ;)

      Usuń
  5. Podbiłaś moje serce wszystkimi dzisiejszymi obrazami, są przepiękne :) Słonecznego Dnia :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się i choć pada przyjmuję od Ciebie Słoneczko :-)))

      Usuń
  6. " Choćbyśmy cały świat przemierzyli w poszukiwaniu Piękna, nie znajdziemy go nigdzie, jeżeli nie nosimy go w sobie… "
    Dużo różnorodnego piękna nam dziś przedstawiłaś Ruda Damo ...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagadzam się z tym cytatem - tak jest naprawdę, żeby zobaczyć i zachwycić się pięknem, trzeba mieć czułe serce :)

      Usuń
  7. Każdy obraz na inną chwilę...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ilu ludzi- tyle kryteriów piękna! Piękno dla jednych, co dla innych brzydotą! A ja powiem, że piękno jest wszędzie. Podsunęłaś mi pomysł żeby namalować tęczę:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachwyciły mnie wszystkie obrazy.
    I tak myślę, ileż to piękna codziennie wokół nas...

    OdpowiedzUsuń
  10. ludzie!
    jakie cudeńka!
    dzięki Tobie poznam sztukę!

    OdpowiedzUsuń
  11. wiedziałam, że znajdą się świetne interpretacje do tego tematu :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęciowo też pewnie będą cudne zdjęcia i różnorodne :)))
      ja się tym razem, co prawda nie wycofam, ale nie mam czasu na pstryczki... więc będzie prosto i zwyczajnie.

      Usuń
    2. jestem zachwycona zdjęciami, które ludzie zaprezentowali :-)))
      doczekałam wczoraj do północy... i sama buzia mi się uśmiechała!!!

      Usuń