czwartek, 13 marca 2014

Smakowanie


Życie ma wiele smaków. 
Czasami bywa gorzkie, a czasami słone od łez. 
Niekiedy zaś słodkie lub mdłe. 
Jakie jest Wasze życie?
 
Rozważając temat dziewiątego zadania fotograficznego, zapraszam Was do stołu.
 
Smakujemy życia i potraw już od najmłodszych lat:
 
Ferdinand Hodler, Dziecko przy stole
 
Czasem jemy potrawy wyszukane...
 
                                                              Boris Kustodiev, Portret M.V. Dobuzhinsky'ego przy stole
                                           
 
innym razem prostsze...
 
                                                                                  Pablo Picasso, Simple meal
 
kiedy indziej skromniejsze...
 
                                                                 Gerrit Dou, Staruszka krojąca chleb
 
Możemy sami przygotować sobie posiłek
 
                                                              Władimir Makowski, W kuchni
 
zjeść w gronie znajomych...
 
                                                              Władimir Makowski, Posiłek, Rynek z tandetą 
 
lub z najbliższą rodziną...
 
                                                             Boris Kustodiev, Na tarasie
 
albo sam na sam z tatą*:
 
                                                          Norman Rockwell, Uciekinier
 
Zdarza się, że wystarczy nam kawa...
 
                                                         Edvard Munch, At the coffee table
 
lub herbata:
                                                      Konstantin Makowski, Picie herbaty
 
 
Na zakończenie życzę smacznego życia :)
 
*tu raczej ze Stróżem Prawa, który namawia Uciekiniera do powrotu do domu,
ale czujecie klimat podobnego posiłku z ojcem ;)

Z dedykacją dla Agai:

                                                  Gerard David, Madonna karmiąca zupą mleczną

21 komentarzy:

  1. już się nie mogłam doczekać Twoich interpretacji w malarstwie...
    świetne są, a ile ich... aż jestem zaskoczona :-)

    wielkie wrażenie pozostawia Picasso, chyba największe...
    ale i Hodler mi się podoba.... taka prostota
    i zwyczajne, skromne życie jak u Dou

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z czasem, kochana eNNko, coraz bardziej krucho przez piękną pogodę za oknem - ma ona ogromny wpływ na dysponowanie czasem w moim przypadku, więc na Rudą trzeba będzie teraz poczekać ;)

      Usuń
    2. a ilościowo - bardzo się ograniczyłam - nie wstawiłam wszystkich wybranych... ;)

      Usuń
  2. Bardzo spodobały mi się obrazy Makowskiego, są takie beztroskie, nawet sielskie, szczególnie ta scena w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Życie jest piękne!!! Właśnie z powodu tej różnorodności smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. „Życie jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz, co ci się trafi.” Forest Gump ;)

      Usuń
    2. to mi sie skojarzyło z tematem właśnie ;)

      Usuń
    3. no i mi też od razu Forest;) miałam nawet pomysł na foto ;)
      Madonna karmiąca prześliczna, pierwszy raz widzę taką interpretację

      Usuń
  4. Usiłowałam znaleźć w sieci mój ulubiony "jedzeniowy" obraz ale zważywszy na kompletną amnezję co do autora byłoby to upiornie czasochłonne i się poddałam. Za to dokładnie wiem gdzie wisi.
    Obraz z pozoru oczywisty: Madonna karmiąca małego Jezusa. Tyle, że ona na tym obrazie karmi go kaszką! A Dzieciątko ma też własną łyżeczkę (o ile dobrze pamiętam). I nie jest to rzecz współczesna, dodajmy :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzruszyłaś mnie. Nie ma to jak fachowiec :)))
      Przyznam, że ta fotografia robi nawet większe wrażenie niż oryginał :))

      No i nie jest świetny? Koniec XV wieku, no może ew. początek XVI nie wiem kiedy go namalował. :))

      Usuń
    2. Ajjj. Grzebnęłam. Okazuje, się, że pan David namalował to karmieniei w trzech wersjach przynajmniej. Ta ktr=-órą oglądałąm osobiście jets ciut inna i jest tu: http://www.fine-arts-museum.be/fr/la-collection/gerard-david-la-vierge-a-la-soupe-au-lait?letter=d&artist=david-gerard-1
      Jest jeszcze jedna, z gałazką oliwną zamiast drugiej łyżeczki :)))
      Madonna chyba musiała się przeprowadzać albo podróżować, bo za oknem inne krajobrazy :P

      Usuń
    3. Szukając dla Ciebie odnalazłam tą wersję z gałązką, ale nie wiedziałam, że jest jeszcze z innym spojrzeniem Jezusa i innym krajobrazem za oknem :) Malarze często robią takie niespodzianki - malując kilkukrotnie jeden obraz, a my znamy tylko jedną wersję. Mówię oczywiście o takich zwyczajnych osobach jak ja, a nie o historykach sztuki.

      Usuń
    4. cuda, moje panie, cuda....
      z wrażenia buzia mi opadła :-)))

      Usuń
  5. dosłownie takie jakie opisujesz :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne inspiracje :) Mnie również podoba się Makowski - takie rodzinne sielskie życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makowski przypadł dziś do gustu chyba najbardziej :)

      Usuń
  7. Hej hej :) Nie znałam tego obrazu Makowskiego, przesliczny jest!
    Bardzo lubię Twoje wędrówki po sztuce, bardzo :) Zainspirowałas mnie, by poszperać w swoich zbiorach, hoho :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kalino :) Bardzo mi miło, że do mnie zajrzałaś i że spodobało Ci się. Ja też lubię Twoje Kalinowo zawsze wracam ogrzana :) Poszperaj, to zawsze inspiruje :)

      Usuń