czwartek, 27 marca 2014

Wiosna, ach to Ty!

W nawiązaniu do ostatniego tematu w zafotografowanych

"Wiosna, ach to Ty!"

przedstawiam wybór malarstwa związanego z radosnym powitaniem wdzięcznej Pani Wiosny.

W okolicy, w której mieszka Ruda Dama, wiosna zaczyna dopiero swoje dzieło...

Willard Metcalf, Potok w marcu

Budzi kolejne łąki, pola, kwiaty, drzewa, bo któż oparłby się urokowi tej Pani...

Franz Stuck, Wiosna


Giuseppe Arcimboldo, Wiosna
Edmund Charles Tarbell, Symbol wiosny






















Wiosennych obrazów jest tak wiele, że postanowiłam przedstawić ulubione wiosenne skojarzenie Rudej Damy - kwitnący sad - w malarstwie ukochanego Vincenta van Gogha:

Vincent van Gogh, Orchard in blossom  (plum trees)
Vincent van Gogh, Peach trees in blossom


Vincent van Gogh , Branches with almond blossom

Vincent van Gogh, Pink peach trees

Vncent van Gogh, Orchard in blossom bordered by cypresses
Vincent van Gogh, Pear tree in blossom

Vincent van Gogh, Orchard in blossom


Vincent van Gogh, Orchard in bloom with poplars

Vincent van Gogh, Kwitnące pastwisko
Wiosna jest również porą budzenia się uczuć...

Mikhail Nesterov, Wiosna

Henri Martin, Lovers
Marc Chagall,  The lovers Heaven


Na zakończenie obraz, który bardzo mnie porusza:


Edward Munch, Wiosna


15 komentarzy:

  1. Jak zawsze pięknie i do pomyślenia...
    Jeszcze Mucha :)
    Ta gałązka migdałowca prześliczna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pominęłam Muchę (on jest często wykorzystywany w zdobnictwie, więc pewnie bliski Tobie), jak i wielu innych, bo wiosny jest tak dużo... :)))

      Usuń
  2. Ja tam bym Cię widziała w takiej zwiewnej sukni z wiankiem na głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne. Faktycznie, ta ostatnia Wiosna bardzo smutna i poruszająca...
    A w lesie koło mojego domu nadal sporo śniegu, potoki wezbrały ale ptaki szaleją :)
    dorzucę jeszcze "moje" Wiosny, myślę , ze Ci się spodobają :)
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Aleksey_Venetsianov_-_%D0%9D%D0%B0_%D0%BF%D0%B0%D1%88%D0%BD%D0%B5._%D0%92%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%B0_-_Google_Art_Project.jpg

    http://chelmonski.info.pl/?p=958

    http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Wodzinowski/Images/Wiosna.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że mi się podobają :))) Super, że mi pokazałaś - znałam tylko Chełmońskiego.
      Wybór takich, które mi się podobają to lekko 100 obrazów - musiałam ostro zawęzić do tego postu, dlatego głównie sad i van Gogh :)

      Usuń
  4. rozwijam się przy Tobie :) Dziękuję :***

    OdpowiedzUsuń
  5. zaskoczyła mnie ostatnia interpretacja - sama uroda obrazu, ale też jego istota, treść...
    może dlatego, że myślałam o czymś podobnym?

    ho, ho... ileż tej wiosny jest w malarstwie... i to jakiej przecudnej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tym samym pomyślałam przy ostatnim obrazie :) :***

      Usuń
    2. tak, to obraz z przesłaniem... uwrażliwiający...

      Usuń
  6. Migdałowiec i obraz Chagalla cudowne, bez dwóch zdań!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że znalazłaś coś dla siebie :)

      Usuń
  7. Piękne interpretacje :) Van Gogh do mnie zawsze przemawia :)
    A ostatni obraz bardzo poruszający...aż dotyka serca..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do mnie również - jego styl jest niepowtarzalny :)
      ostatni obraz - gdy na niego patrzę chciałabym tą dziewczynę przytulić...

      Usuń
  8. Obrazy Vincenta - przepiękne!
    A Munch, zaiste, poruszający...

    OdpowiedzUsuń