środa, 5 lutego 2014

Cztery żywioły

Ziemia. Woda. Ogień. Powietrze. (czyli czwarte zadanie fotograficzne)
Przenikają się, wzajemnie podsycają.
Artyści wielokrotnie studiowali je na obrazach.
Jaki klucz przyjąć, by je przedstawić...

Zapraszam do kontemplacji zagadnienia oczami artystów według klucza Rudej Damy.

Na pierwszy ogień zapraszam ogień.

Giuseppe Arcimboldo, Ogień

Nicholas Roerich, Call of the sky

                                                              Mikalojus Ciurlionis, Błyskawica


Dla ochłody trochę wody.

                                                   Mikalojus Ciurlionis, Finale sonata of the sea


                                                               Ohara Koson, Skaczący łosoś


                                                                 Ivan Aivazovsky, Fala

Wznieśmy oczy do góry.

                                                     John Constable, Rainstorm over the sea


                                                   Nicholas Roerich, Clouds above the expanses


                                                      Georgia O'Keeffe, Ponad chmurami I

Teraz spójrzmy na ziemię.

                                                                         Nicholas Roerich, Kiss the earth

                                                                           Vela Zanetti, Still life of the earth

Na zakończenie wpatrzmy się w Most Chwały:

                                                                           Nicholas Roerich, Bridge of glory


26 komentarzy:

  1. Pan Ogień chyba najbardziej do mnie przemówił, fascynujące są takie obrazy.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie wiem czy się tym razem nie poddać, jakoś brakuje mi sił na myślenie. Jeśli już wyślę co mam, tak dla przyzwoitości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julio nie poddawaj się, jeżeli nie masz pomysłu to wyślij to, co masz, a nóż widelec będzie najlepsze. Przypomnij sobie I wyzwanie :)

      Rudo Damo najbardziej spodobał mi się pierwszy obraz. Reszta również jest fantastyczna :)

      Usuń
    2. Mnie tym razem nie wychodzą zdjęcia pomimo prób - ja jestem kompletnym amatorem. Ale z pewnością wyślę, bo ja punktami nie przejmuję się aż tak, choć było miło otrzymać, ale samo wymyślanie mnie fascynuje w tej zabawie. I ta chwila, kiedy widzę wszystkie zdjęcia w zestawieniu - tak przeróżne :-)))

      Usuń
    3. Rudo Damo witam w klubie amatorów, ja na dobre zaczęłam interesować się fotografią dopiero przy podjęciu decyzji o braniu udziału w zabawie i co jest najlepsze, tak jak u siebie pisałam, wszystkie moje zdjęcia są wykonane aparatem z telefonu komórkowego.

      Usuń
    4. Ja mam aparat - z tego się cieszę, bo telefonem nie potrafiłabym, dlatego jestem pod jeszcze większym wrażeniem :-)

      Usuń
    5. Cząstko, powinnaś dostać premię punktową za tak sugestywne dodawanie animuszu :-)))
      Mnie też niewiele brakuje, żeby tym razem zrezygnować....

      Usuń
    6. eNNko DZIĘKUJĘ :* :* :*
      Nie wolno poddawać się, trzeba walczyć :* :*

      Usuń
    7. Komórki mają teraz świetne aparaty, które potrafią wydobyć i podkreślić kolory.
      Coś tam wyslę, na pewno. Nie mam tylko sił na twórcze myślenie i robienie zdjęć.

      Usuń
    8. Julio to prawda, tylko na tą chwilę nie posiadam super wypasionego telefonu, tylko zwykły samsung avila, w którym aparat ma wbudowaną matrycę 3,2 Mpx.

      Usuń
    9. a na komórach to ja się zupełnie nie znam, ale zaraz wygooglam sobie :)

      Usuń
  3. Świetne są te interpretacje malarskie.
    Sama też mam problem... z żywiołów we mnie największy to chyba spokój, a podejrzewam... że on akurat będzie mało przemawiający...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to....ujęłaś samo sedno
      Jeśli zechce sie szczerze oddać swój żywioł, może ta fota pozostać niezauważona. To muszą być pożogi, tornada, albo gradobicie :)

      Usuń
    2. Myślę sobie, że może trzeba spojrzeć na głosowanie inaczej, w sumie tak jest w regulaminie, oceniamy koncepcję zdjęcia - czasem spokojna koncepcja może przewyższyć gradobicie ;-) Jednak i emocje, które zdjęcie wzbudza, też są biorą udział w ocenie i tu żywioły-żywiołowe będą najbardziej ekspresyjne.
      Osobiście postanowiła się nie przejmować, tylko dobrze bawić i włączyć wyobraźnię :-)
      Bardzo czekam, aż zobaczę co też tym razem wszyscy wymyśliliśmy :-)

      Usuń
    3. na pewno będzie rozmaitość ogromna

      Usuń
    4. hahaha, Dziewczyny, otóż to, pożogi, tornada, gradobicie:)) Też mam zamiar tym razem się poddać. Można wysyłać gotowce, fakt,ale samo tworzenie i wymyślanie, jak napisała Ruda, jest super. Miałam wczoraj wolne i pojechałam w plener. Zapakowałam całą torbę zapasowych baterii, jakie były w domu i wiecie co? Zapomniałam włożyć kartę!!
      Nie wiem sama, znalazłam jednego gotowca dość marnej jakości

      Usuń
    5. Ło mama ;))) To dopiero przygoda godna prawdziwego fotoreportera ;) Dobrze, że coś innego znalazłaś. Powodzenia jutro :)

      Usuń
  4. Czuję, jakby wraz z żywiołami mój blog ożył :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozkręcasz się :)
      blogowanie dobrze robi (na początku) daje takiego kopa
      ale potem przychodzi zwątpienie
      po co i czy w ogóle warto

      Usuń
    2. Też się nad tym zastanawiałam, czy przestać pisać, ale jedna rozmowa i słowa w niej usłyszane pomogły mi przetrwać i dalej pisać: "jeżeli w czymś ma Ci to pomóc, to pisz ile chcesz, jak chcesz. To ma być Twoje i tylko Twoje, więc nie przestawaj".

      Usuń
    3. wiecie... muszę to napisać: dobrze, że jesteście, Dziewczynki cudne :-)))
      raźniej mi z Wami jest...... :)))

      Usuń
    4. Bo w grupie zawsze raźniej :)
      W grupie czterech żywiołów :P

      Usuń
  5. Wiesz, Ruda Damo, codziennie jestem ogromnie ciekawa, jaki temat wymalujesz obrazami :)
    Nie znam malarstwa zupełnie, dlatego z dużym zainteresowaniem tu zaglądam. I podziwiam... zarówno obrazy, jak i tak wspaniałą Znawczynię sztuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, eNNko... :DDD Ogromnie, szalenie i nie wiem jak jeszcze mi miło :)
      Tylko jedna poprawka - ja malarstwo zwyczajnie lubię za znawcę tematu się nie uważam.
      I wyślij zdjęcie :) plizzzz

      Usuń
    2. Wyślę... polazłam dziś na spacer i chyba coś 'spłodziłam'... :)

      Usuń