piątek, 14 lutego 2014

Kolory wyobraźni

Marek Aureliusz stwierdził iż „życie jest w kolorze, który ma Twoja wyobraźnia”
Jakiej barwy jest Twoja wyobraźnia? 
W jakich kolorach widzisz świat?
 
 
Tak brzmi temat naszego kolejnego zadania fotograficznego.
Jak to stało się moim zwyczajem, postanowiłam odnaleźć interpretacje w malarstwie. Tym razem skupiłam się na tym, by były to obrazy w zupełnie innych stylach, o różnym zabarwieniu emocjonalnym, ponieważ takiej różnorodności spodziewam wśród naszych zdjęć.
 
W jakich kolorach widzimy świat?
 
Może w kolorze blue...
 
Octavio Ocampo, Kiss of the sea
... a może zdecydowanie cieplej...
 
Georgia O'Keeffe, Green yellow and orange
 
...mroczniej...
 
                                                      Ivan Aivazovsky, Moon night
 
...delikatniej...
 
                                                     Claude Monet, The Seine near Argenteuil
 
 
...na zielono...
 
                                                         Jacek Yerka, Bathroom
 
 
...trochę monumentalnie...
 
                                                  Andrei Ryabushkin, Red house
 
 
...czy kolorowo i beztrosko?
 
                                                         Joseph Stella, The red hat
 
 
 

29 komentarzy:

  1. No i jaki kolor ma Twoja wyobraźnia? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciiiii...nie mogę zdradzić ;) zobaczysz na zdjęciu :D

      Usuń
    2. no dopsz poczekam do poniedziałku :)
      (ale powinna być ruda...ta wyobraźnia)

      Usuń
    3. Cudne jesteście :))) I mnie też ciekawi, oj ciekawi... i czekam już na ten poniedziałek :)

      Usuń
    4. Ja również się dołączam :) Ciekawość mnie już zżera :)

      Usuń
    5. nic się wczoraj nie nauczyłyście ;) dziś piątek, Walentynki, a Wy czekacie na poniedziałek ;)))

      Usuń
  2. Choć to zdecydowanie nie kolor mojej wyobraźni, to jednak Ocampo znów mnie zauroczył :)
    Fantastyczna interpretacja.......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma Chłop wyobraźnię, że się tak wyrażę ;)

      Usuń
  3. O rety, ja mam chyba cały kalejdoskop w głowie, codziennie inny kolor ;-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne obrazy , z każdego coś bym znalazła dla siebie :)
    Ciekawa jestem interpretacji - lubię to wyzwanie przez różnorodność, inne spojrzenie na ten sam temat jest bardzo inspirujący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niesamowite jest to, na ile sposobów można podejść do jednego tematu :) mnie zachwyca ten moment, już pisałam, kiedy widzę po raz pierwszy wszystkie zdjęcia razem :)

      Usuń
  5. Nie znam się w ogóle na malarstwie. Jest to moja 'pięta achillesowa', ale dzięki Tobie i Twojej pasji mogę poznać, zobaczyć i zachwycić się przeróżnymi obrazami, a także bardziej poznać Ciebie przez to co Nam dawkujesz :)

    Pozdrawiam :)
    P.S. Zachwycił mnie pierwszy obraz, chociaż w każdym z nich znalazła kolor mojej wyobraźni :)
    P.S. miałam już zrezygnować z tej edycji, jednak jakąś fotografię przesłałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy Twój komentarz. Od dawna myślę, że malarstwo jest trochę zapomniane. Ja sama przecież poznałam tylko część tego świata. A warto odkrywać to, co inni chcieli nam przekazać. To ubogaca.

      Usuń
  6. No właśnie. Nie da się wybrać jednego. Obrazu, zdjęcia. Tylko Yerka tym razem to zdecydowanie "nie mój". Inne wiecej lub bardziej tak. Zachwyciły mnie pomarańcze z zielenią tym razem - energia (moża w taki szarobury dzień potrzeba jej szczególnei)
    Ciekawe, że nasze myśłi poszły dziś w tym samym kierunku tematu wpisu :)
    A Ty, Ruda Damo, sama jesteś dla mnie kolorem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz biegnę do Ciebie :)
      Tylko zapytam jakim jestem kolorem? :)

      Usuń
    2. Złotą jesienią. Nick i fotka narzucają koloryt i skojarzenia. Ale to jest nie tylko jeden odcień rudości.
      Kiedyś spotkałam dziewczynkę o włosach w kolorze brązowych kasztanów, nie za jasnych, i nie za ciemnych, pobłyskujących - i to tak naturalnie (miałą ze 3-4 lata). Coś przepieknego. No więc tak mi się kojarzysz :) To jest b. pozytywne.

      Usuń
    3. Właśnie zastanawiałam się, czy kolor, z którym mnie kojarzysz jest zgodny z "sugestią", czy wymalował Ci się w myślach jakiś inny. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  7. z każdym dniem inaczej :)
    :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziś widzę - wiosennie :) uwielbiam tulipany :)

      Usuń
  8. A ja wybieram zieleń, zawsze i wszędzie, bo zieleń to kolor przyrody latem, kolor lasu, który uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet ja Cię kojarzę z zielonym :)
      W moim zestawieniu akurat zielony jest przedstawiony trochę dziwnie, choć z drugiej strony jak ze snu ;)

      Usuń
  9. Ja widzę świat jak Claude Monet, delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też bym była za Monetem, ale nie w tej wersji. Impresja jest bardziej klimatyczna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. on ma tak bogaty dorobek, że każdy znajdzie coś dla siebie :)

      Usuń
  11. Wyobraźnia zależy od dnia i nastroju. Kiedy analizuję swoje obrazy, a namalowałam ich setki, widzę, że różnorodność barw bywa zaskakująca. Dziś maluję w szafirach połączonych z bielą, brązami i czerwienią!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tego Ci właśnie zazdroszczę ;) zdolności malowania :)))

      Usuń