środa, 19 lutego 2014

Zagadka twarzy

"Well we all have a face
That we hide away forever
And we take them out and show ourselves
When everyone has gone"

Cóż, każdy z nas ma twarz,
Którą na zawsze ukrywa
I pokazuje ją tylko sobie samemu
Kiedy wszyscy już pójdą
 
Jamie Wyeth, If once you have slept on an island
 
 
I znów zadanie przed Rudą.
Myśląc o zdjęciu, poszukuję obrazów mogących wyrażać uczucia, które skrywamy przed światem, a odkrywamy jedynie przed sobą - czasem świadomie lub też nie do końca uświadamiamy sobie ich istnienie. 
 
Spójrzmy, co kryje się w labiryntach ludzkich serc.
Znajdziemy tam wiele bliskich nam uczuć.
 
Od samouwielbienia
 
                                                           Auguste Toulmouche, Admiring herself
 
przez smutek
                                                          Pablo Picasso, Melancholy woman
 
strach
                                              Eugene Delacroix, The orphan girl at the cemetery
 
rozpacz
                                           Vincent van Gogh, Old man in sorrow on the threshold of eternity
 
 
pogardę
 
                                                            Egon Schiele, The scornful woman
 
 
po zadowolenie
                                                            Anders Zorn, Castles in the air
 
 
i wesołkowatość
                                                        Adriaen Brouwer, Youth making a face
 
  
Obyśmy nigdy nie dali się zawładnąć nienawiści...
 
                                                             Salvador Dali, The face of war
 
 

52 komentarze:

  1. Pięknie wybrałaś dziś obrazy :)
    Uwielbiam tę dziewczynę z obrazu Eugene Delacroix

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Tobie je wybrałam;)
      ma niezwykły typ urody :) ta dziewczyna z obrazu ;) i pociągający i sugestywny wyraz twarzy:)

      Usuń
    2. I piękne duże oczy :)

      Usuń
    3. i piękne włosy i cerę ;)

      szkoda, że już nie żyje, bo byśmy ją nieźle dowartościowały ;)

      Usuń
    4. i z 15 lat....przede wszystkim :)

      Usuń
  2. dzięki Tobie odkrywam nieznane lądy ... dzięki :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że to odkrywanie przynosi ze sobą "coś"... ;)
      :***

      Usuń
  3. A ja kiedyś przelałam na papier różne stany i emocje człowieka i musze powiedzieć, że ten człowiek był pomieszaniem z wymieszaniem Twoich obrazów z dzisiaj!
    Dlatego może te obrazy tak wiele do mnie mówią i są bliskie memu sercu :)
    Pozdrawiam i przytulam do serca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ jestem ciekawa Twoich malarskich prób... :)))
      Ja Cię również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Tysiu - ja zaniemówiłam! Dziękuję!

      Usuń
  4. Ale jak to fotograficznie ugryźć? :D Przydałby się jakiś wdzięczny model :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na to pytanie nie starałam się odpowiedzieć... ;)

      Usuń
    2. A będąc przy temacie, zapytaj proszę, Ruda Damo obrazów co mówią o LU? ;))
      Bo wujek Google nie wiele, oprócz tego, że LUty już się prawie kończy :P

      Usuń
    3. LUdzie LUbią LUty LUb nie LUbią LUtego... ;-)
      a w LUblinie, LUbsku i LUbinie też jest trochę LU. I jeszcze w LUbaniu.
      Tak mi się skojarzyło i od razu palce 'zaswędziały' ;-)

      Od paru dni chodzę i tak LUkam za tym LU. Chyba przez to coraz więcej wyrazów mam w głowie. Ale obrazów żadnych, co do obrazów - jedyna nadzieja w Tobie, Ruda Damo :-)

      Usuń
    4. A ściśle rzecz biorąc: obrazów w malarstwie, bo zdjęcie... właśnie wysłałam. I podejrzewam, że Ruda Dama tym razem rozpozna od razu, które jest autorstwa eNNki ;-) Ale że to zadanie dodatkowe, to mogę sobie na to pozwolić.

      Jejku, Ruda Damo.... jak ja się Tobą cieszę :-)))))))

      Usuń
    5. A ja coraz bardziej zastanawiam się nad rezygnacją i z zadania dodatkowego i z 'tej' tygodniowej zabawy. Przyczyna jest prosta: brak weny i w głowie czarna dziura. :( :(

      Usuń
    6. eNNko, zazdroszczę, bo ja nie rozumiem co to ma być LU ;) mam kilka skojarzeń, nawet obrazy by się znalazły, tylko nie wiem, czy ja w dobrym kierunku idę ;)))

      PrimaVero - no właśnie Ruda też jest zdezorientowana ;) jak coś wymyślę to i obrazy pokażę ;)

      Cząstko - to możesz sobie odpocząć przecież na jedno czy dwa zadania. A może Ci się coś trafi po drodze, jak ta fontanna, która wywarła na mnie przeogromne wrażenie, jeszcze w świetle zachodzącego słońca :) Smutno by było zawsze bez Ciebie :*

      Usuń
    7. Cząstko Miła, nawet o tym nie myśl!!! Trwamy i koniec, kropka. A do tego kupiłaś świeżutki, nowiutki aparat (he, he... ja też wyciągnęłam od swego brata kilkuletniego wprawdzie, ale kompakta, żeby mieć większe możliwości niż tylko komórkowe).

      Jak nie masz pomysłu, to zrób jakiekolwiek zdjęcie i ślij, byle coś było....

      Poza tym.... mhm... kto zrobił jedno z ciekawszych zdjęć w zadaniu dodatkowym, hę? No kto? Ciekawe czemu to właśnie czwórkę tak często wymieniano jako dobrą interpretację?

      Nie próbuj interpretować za bardzo... rób prosto, zwyczajnie, to co czujesz, ale bez nadmiernej psychoanalizy. A czasem nawet na wesoło. I będzie dobrze, zobaczysz! :)))

      Usuń
    8. No właśnie Cząstko - jak to eNNka pięknie ujęła :))))

      Usuń
    9. Na początku napiszę: cieszę się, że się Wam moja fontanna spodobała, pomimo że nadal nie jestem do tej interpretacji przekonana (działa mój perfekcjonizm), ale za to serce się raduje na Wasze miłe słowa.

      Do soboty jest jeszcze trochę czasu jeżeli chodzi o szóste wyzwanie, a do końca miesiąca na LU, więc mam nadzieję, że coś wymyślę chociaż w tym tygodniu czasu brak.

      eNNeczko jeszcze tak niedawno sama Ciebie przekonywałam, a dziś role się odwróciły. Spróbuję tak jak mówisz, nie będę za bardzo analizować tematu (chociaż myśli wciąż biegną w tym kierunku). Porobię kilka zdjęć i zobaczę, czy jakieś się nada.

      I na koniec chciałabym Wam Podziękować za cenne i bardzo miłe słowa. Jesteście Wielkie :* :* :*

      Usuń
    10. Mam 171 cm bez szpilek... to może i wielka ;-)

      Usuń
    11. To ja większa - 175 ;)

      Usuń
    12. Jak ja lubię jak ktoś jest wyższy ode mnie :P
      LU jest fajne, stwierdziłam w końcu. I tylko się boję czy moje pomysły nie za trywialne są ;(
      Pewnie są jak znam życie.

      Usuń
    13. Wysłałam zdjęcie na tygodniowe zadanie!

      Jeszcze raz eNNeczko chciałabym podziękować, ponieważ zrobiłam tak jak radziłaś, nie analizowałam, zrobiłam prosto, tak jak w tamtej chwili czułam no i bawiłam się przy zrobieniu zdjęcia :*

      A Tobie Ruda Damo również Dziękuję za to, że dzięki Twojemu blogowi coś zrozumiałam i Twoje słowa również mi bardzo pomogły :* :*

      Chyba musiałam odetchnąć, no i czekam z niecierpliwością na niedzielę :)

      Usuń
    14. Cieszę się, że wysłałaś :) Ja też już:)
      Również się bawię robieniem zdjęć i pewnie dlatego postanowiłam brać udział, bo za fotografa nie uważam się kompletnie ;)

      Usuń
  5. gdybyś potrzebowała modelki, to ja dzisiaj Melancholy woman :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosia to się musimy spotkać koniecznie!!! Ty mnie pomożesz - cyknę Ci jakąś fotę, albo i ze sto, bo to na konkurs przecież ;) a przy tym cykaniu z pewnością humor Ci się poprawi ;) i będą "nici" a nie Melancholy woman ;)

      Usuń
    2. brzmi interesująco :)

      Usuń
    3. no to kiedy? tylko nie stchórz, plizzz ;)))

      Usuń
    4. kiedy chcesz - tylko obawiam się, ze wtedy będzie: Castles in the air
      bo już na samą myśl humor mi się poprawia :)

      Usuń
    5. normalnie.... szykuje się jakieś blogowe spotkanie w realu.... :-)

      Usuń
    6. tego się obawiałam :/ ja to zawsze mam szczęście :/
      Melancholy jest bardziej ujmująca i wyrazista... a nie jakieś in the air, bo my przecież chcemy punkty zdobyć nie?
      Pan Kolorek - sympatyczny i uśmiechnięty - niewiele nałapał ;)
      smucić mi się proszę! ;)))

      Usuń
    7. :/ tak myślałam, że na wstępie rozczaruję
      więc wracam już do pierwotnego uczucia :(

      Usuń
    8. czyli łapię za aparat! to musi być już!

      pstryyyyk!

      Usuń
    9. i jeszcze 10 pstryyyków dla pewności!!!!!!!!

      Usuń
    10. i jaki efekt?
      nici czy kordonek? ;)))

      Usuń
    11. MAMY TO!!! :DDD
      nie mogę opublikować - do zobaczenia na zafotografowanych już w niedzielę :)))

      Usuń
  6. Znakomity zbiór, pięknie zestawiłaś te obrazy. Najbardziej spodobała mi się pogarda, ale wredna ta baba :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz, że trafiłam na nią przypadkiem zupełnie niedawno i tak mi się "spodobała", że tylko czekałam na sposobność, żeby ją tu gdzieś "przemycić" ;-)

      Usuń
  7. To jest nieprawdopodobne, jak wiele można opowiedzieć obrazami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruda zawsze do usług ;)

      i ja też się cieszę :)))

      Usuń
  8. Moja osoba miesza się w tych różnych stanach emocjonalnych.
    Piękne obrazy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba każdy z nas doświadczał całej gamy uczuć tych, czy jeszcze innych.
      one wszystkie są ludzkie. ważne jest którym pozwolimy sobą kierować... nie dajmy się tym złym!

      Usuń
    2. Tak! ważne żeby zobaczyć te dobre uczucia i niwelować, na swój sposób te negatywne :*

      Usuń
  9. Świetne obrazy :) Naprawdę jestem pełna podziwu dla Twoich malarskich inspiracji :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. samych Mistrzów dziś wstawiłam, bo oni potrafią najlepiej oddać to, co w duszy, dlatego tak pięknie to wygląda... :)

      Usuń
  10. Świetne zestawienie ludzkich uczuć. Obrazy mogłabym oglądać godzinami!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe zestawienie i w ogóle pomysł :))
    Ten Delacroix...

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. i to w dodatku tak sprytnie uciekła, że już jej nawet w starych komentarzach nie widać... ;)

      Usuń
    2. Ale... w zdjęciach profilowych została ;P

      Usuń