poniedziałek, 17 lutego 2014

Pan Kolorek

Moje zdjęcia w zabawie fotograficznej były dotąd refleksyjno-nostalgiczne. Tym razem postanowiłam złamać konwencję i zrobić zdjęcie w zupełnie innym stylu, na wesoło, bo moja wyobraźnia jest kolorowa i chodzi własnymi ścieżkami. Powołałam do życia Pana Kolorka - ludzika z bujną wyobraźnią, jako interpretację piątego tematu w zafotografowanych.


Myślałam, że zrobienie zdjęcia mojemu nowemu modelowi, który nie rusza się, nie sprzeciwia, tylko w spokoju podąża za kolorowymi myślami, trudne nie będzie. Okazało się to o wiele trudniejsze niż się spodziewałam... Musiałam walczyć z odbiciami źródeł światła od tła i cieniami. Refleksy wyeliminowałam, cienie pozostały. Muszę popracować nad tego typu zdjęciami. Nie liczę tym razem na punkty, jedynie na uśmiech oglądających. Może Pan Kolorek zdoła go wywołać :)

23 komentarze:

  1. zdecydowanie pan kolorek wywołał mój uśmiech :))))))
    a jego hipnotyczne spojrzenie jest po prostu zabójcze :)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale niespodzianka :) Uśmiech wywołał, niestety ode mnie masz wyróżnienie, szkoda tylko, że nie można głosować na 4 zdjęcia, tylko na trzy i rozdzielać punktów. :)
    Pozdrawiam :)

    P.S. Byłam pewna (myślałam), że ten kolorek to albo Julii, albo eNNeczki, nie przypuszczałam, że to Rudej Damy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam było tyle przepięknych zdjęć, że trudno było wybrać to najbardziej zachwycające. Ja wymyślając go wiedziałam, że nie otrzyma punktów, ale nie mogłam się powstrzymać ;) Taki rudy psikus ;)

      Usuń
    2. Jak ktoś zgadnie jakim 'cudem' udało mi się zrobić to uśmiechnięte 'jajko' (jak orzekł kolega) w pomarańczowej ubranku to.... dostanie zakładkę! ;-)

      Usuń
    3. eNNko ja Ci gratuluję :))) zresztą widziałaś ile dostałaś punktów ode mnie :))) choć nigdy w życiu nie myślałabym, że to Twoje zdjęcie - o spokojniejsze kolory Cię posądzałam ;)
      ja myślę, że to jest środek jakiegoś wazonu... ?

      Usuń
    4. Kocham pomarańczowy! Śmieję się, że mam filtr w oku i od razu ten kolor w świecie wychwytuję :)
      To jest.... środek doniczki!!! I trochę światła, zresztą całkiem przypadkowo ułożonego w tę buźkę. Brawo dla Ciebie!!!
      PS. Odważysz się i podasz mi swój adres na stokrotkidorotki@gmail.com? Cobym mogła dopełnić obietnicy zakladkowej?

      Usuń
  3. :)))) a mówiłam że rudy kolor!!!
    ja już nie próbuję identyfikować zdjęć z osobami
    czasem naprawdę bywa zaskakująco :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym razem już kompletnie nie wiedziałam kto co wymyślił, wcześniej miałam pewne koncepcje, nie zawsze trafione.
      a tutaj się bawiłam ;)

      Usuń
  4. Ja też myślałam, ze Twoje było inne zdjęcie :)
    Aż mam ochotę na sok z pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tam było kilka zdjęć, które mogłyby być moje, ale nie wiem, czy potrafiłabym je zrobić ;)

      Usuń
  5. Autorzy zdjęć po każdym wyzwaniu są dla mnie zawsze zaskoczeniem. Nie odgadłam Cię tym razem, Ruda Damo... I Julii też nie odgadłam. Ale.... 'wyczułam' zdjęcie Rumianka i zdjęcie Rafała Szuma!

    Pan Kolorek bardzo mi się spodobał i żałowałam, że mogę wybrać tylko trzy zdjęcia.

    Za to jestem ogromnie zaskoczona Twoim wyborem za 5 punktów! Bo że ktoś jeden dałby jakieś dwa punkty, to jeszcze rozumiem, ale że AŻ 5??? To dla mnie ogromna radość i.... chyba troszkę przywracasz mi wiarę w to, że warto trochę pokombinować :) Serdecznie dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eNNko, ja w głosowaniu obiecałam sobie, że będę się starać głosować na zdjęcia zrobione do tego tematu. wiadomo, że nie zawsze się wyczuje, ale wybieram takie, które "leżą jak ulał". jakąś selekcję trzeba mieć ;) dlatego nigdy nie zagłosowałabym na zdęcie, które zajęło drugie miejsce w poprzednim etapie - zachód słońca nad morzem z ptaszkiem, bo, choć piękne, takie widokówki już widziałam setki razy.

      ja również uwielbiam pomarańczowy, a Ty oddałaś dobitnie ten kolor stąd 5 punktów:)))

      a co do zakładki, to ja Ci maila napiszę, bo mam co nie co do powiedzenia ;)

      Usuń
  6. No niestety czasami walka z oświetleniem jest paskudna.. ale Pan Kolorek jest sympatyczny :) chociaż nie odgadłam , że to Twoja praca .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo nie miałam tyle samozaparcia co Ty - robiłaś kilka rodzajów ujęć. tak się namęczyłam z tym jednym, że już mi się zwyczajnie nie chciało...

      Usuń
  7. Pan Kolorek jest taki sympatyczny, że jeśli można by rozdzielać punkty to dostałby również ode mnie. szczególnie podoba mi się jego ufryzurowanie :) Masz świetne pomysły na zdjęcia, Ruda :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to należy traktować w kategorii wygłupu ;))) i to nie jest ufryzowanie to mózg tworzący wyobrażenia ;)))

      Usuń
  8. Ja się od razu uśmiechnęłam :))) Sympatyczny pan z wieeeeelkimi oczami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie ze światłem nie raz ciężko jest - ale wygrałaś tę walkę! Super ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. aż miło poczytać i jaki uśmiech u mnie na twarzy :)
    Choć zmartwiło mnie owłosienie (orzechy i inne bakalie) i te pomarańcze aż mój organizm powiedział stanowcze nie!
    Ale i ta zapamiętam to zdjęcie :)
    Pozdrawiam i jak fajnie wrócić do Ciebie i nadrabiać zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymaj się Tysiu dzielni, czytałam o chorobie i Twojej dzielności i wspieram :)

      Usuń